Legutóbbi cikkünkben végigmentünk a futómű- és a fékalkatrészek cseréjén, most szétkapjuk a blokkot is, hogy megnézzük milyen állapotban van 24 órányi folyamatos veretés után.
A berugó szerkezet valamelyik alkatrésze még a tavalyi verseny közepén megadta magát, a hajtás felől pedig elég jól hallható a rettenetes visítás.
Nézzünk is utána komolyabban, hogy mi lehet a baj.

A versenygépünkben egy kétütemű vízhűtéses 50 ccm-es Piaggio blokk van, a felsorolt alkatrészek nagy része megegyezik a többi 50-es kétütemű Piaggio robogóéval.

 

A blokk megbontása az ékszíjfedél leszerelésével kezdődik. Néhány csavar, egy kis kalapálás és lent is van.
A fedél alatt láthatóak azok az alkatrészek, amiket biztosan kicserélünk. Variátorgörgők, csúszkák, olajpumpa szíj, variátorszíj. 
A variátor leszereléséhez szükségünk van egy célszerszámra. Ezután jön le a külső szíjtárcsa, az ékszíj, majd a varióváltó.
A gyári görgőház még hibátlan, a nyomólap és a külső szíjtárcsa azonban cserére szorul. A varió leszedése után könnyen ellenőrizhető az olajpumpa szíj, természetesen ezt is cseréljük, gyári alkatrész kerül be. Itt találtunk egy kis olajfolyást, nem kockáztatunk, kicseréljük a komplett olajszivattyút is.

A variátoron lehet variálni, de mi csak a görgők súlyával jászunk. Tavaly az Aprilia SR Factory gyári görgőit raktuk be, ezek kicsit könnyebbek, 5,3 grammosak. A verseny előtt kipróbálunk egy 4,7 grammos verziót, mert a kigyorsítások fontosabbak, mint a végsebesség. Az ékszíj marad a jól bevált gyári, a hátsó kuplung és a szíjtárcsák is hibátlanok, itt csak egy kontrasztrugót cserélünk.

 

Ezután kikaptuk a blokkot a vázból, hogy belenézzünk a hengerbe. Két versennyel ezelőtt kapott egy gyári hengerszettet, ami még mindig hibátlan, nem kell cserélni.
Ha már lehúztuk a hengert kicseréljük a főtengelycsapágyakat és a szimeringeket, tömítéseket, és a henger tőcsavarokat és a gyújtógyertyát. A főtengely is hibátlan, nem lóg a hajtókar.

 

A Zsiguli váltós visítás hallatára szétkaptuk a hajtást

A fogaskerekekkel minden rendben volt, az ékszíjfedélbe épített csapágy, és a kuplungtengely csapágya adta ki a hangot, csak ezeket kell cserélnünk. Feltöltjük új olajjal, és kicseréljük az olajleeresztő csavar tömítését.

A tavaly beépített Vicma vízpumpa tökéletesen üzemel, de a biztonság kedvéért újra felújítjuk.

A berugó szerkezettel voltak gondjaink, a fogasív néhány foga eltűnt, de ha már itt vagyunk kicseréljük a berugóracsnit, a rugót, és a főtengely végén található berugókörmöt is.

A levegőszűrőn sem variálunk, gyári szűrőbetét kerül a légszűrőházba. A gumi alkatrészeket (szívócsonk, légszűrőcsonk) is ellenőriztük, nincsenek kirepedezve, megkeményedve, így maradnak, A gyári Dellorto karburátorban kicseréljük a tűszelepet, és ha már szétszedtük, új tömítésekkel rakjuk össze, valamint cseréljük az összes benzin- és olajcsövet.

Ha az összerakásnál minden jól megy, akkor a motorunk már készen is áll a versenyre. A következőkben a pilótákat vesszük elő, és a megfelelő védőfelszereléseket.

Ezeket láttad már?

Az OEM-Parts.hu csapata megkezdte a felkészülést a 2018-as Totalbike24-re. A versenymotorunk a jól bevált Piaggio Zip SP 2. A választás egyszerű volt, hiszen ezt a robogót az olaszok versenypályára teremtették. Jó súlyelosztás, kiváló futómű, kétütemű vízhűtéses Piaggio blokk. Már két 24 órás versenyt teljesítettünk ezzel a motorral, komolyabb meghibásodás nélkül, a versenyek közt csak kopó alkatrészeket cseréltünk (esetünkben a fékkarok és az idomok is kopó alkatrésznek minősülnek).

 

 

Idén is részt veszünk az év legkomolyabb rendezvényén, a Totalbike.hu által szervezett 24 órás robogóversenyen.