Az OEM-Parts.hu csapata megkezdte a felkészülést a 2018-as Totalbike24-re. A versenymotorunk a jól bevált Piaggio Zip SP 2. A választás egyszerű volt, hiszen ezt a robogót az olaszok versenypályára teremtették. Jó súlyelosztás, kiváló futómű, kétütemű vízhűtéses Piaggio blokk. Már két 24 órás versenyt teljesítettünk ezzel a motorral, komolyabb meghibásodás nélkül, a versenyek közt csak kopó alkatrészeket cseréltünk (esetünkben a fékkarok és az idomok is kopó alkatrésznek minősülnek).

 

 

Negyedik versenyünkre készülve első lépésként darabokra szedtük a robogót.

Egy gyors futóművizsgálat után úgy döntöttünk, hogy új első és hátsó teleszkópot kap a Zip. Az első két versenyen gyári gátlókkal mentünk, most kipróbálunk egy másik általunk forgalmazott kiváló minőségű terméket, RMS teleszkópot építünk be előre, hátul maradunk a gyárinál. A szabályok miatt itt nem marad más választásunk, ugyanis a motoron minden alkatrésznek gyárinak, vagy gyárival megegyező utángyártottnak kell lennie, csak a variátoron és a hátsó kuplungon lehet változtatni. Tuning cuccokkal nem menne át a motor a gépátvételen.

A gépátvételen csak megfelelő motoros ruházattal, zárt sisakkal, és gyári motorral megy át a csapat.

A teleszkópok cseréje nem bonyolult feladat. Az első teleszkóp alsó részéhez csatlakozik a féknyereg, ezt kell levennünk, felül egy anya tartja. A hátsó alul a blokköntvényhez kapcsolódik egy átmenő csavarral, felül szintén egy anyát kell lecsavarnunk és kint is van.

 

A nehézsúlyú pilótáinknak köszönhetően a motorfelfüggesztés sem a régi, kompletten cseréljük a blokk tartó himbát. Ez az alkatrész tartalmazza a gumi szilenteket, amelyek idővel elfáradnak, elöregednek. Az elhasználódott szilentek miatt a stabilitás kanyarban nem az igazi. Ha azt érezzük, hogy a motor nem arra szeretne menni, amerre mi akarjuk, érdemes átnézni a motorfelfüggesztést. A himba cseréjénél új tartó csavarok beépítése is ajánlott (1-es és 4-es tétel a robbantott ábrán). Ez két hosszú átmenő csavar, a végén anyával.

A futóműnél járva szóba kerülnek a gumik is, ez az egyik legfontosabb kérdés. Tavaly jól bevált a Metzeler ME7, ezzel a gumival talán még kisebb esőben sem fogunk minden kanyarban elesni.

A következő lépés a fék ellenőrzése. A gyári első féktárcsa két versenyt is simán kibírt, pedig 100 kg körüli pilóták gyilkolták. Idén ebből is RMS-t építünk be, megnézzük, mit bír az utángyártott alkatrész. Fékbetétből többet is kipróbálunk a hétvége előtt, összehasonlítjuk az RMS, a Ferodo, a Malossi és a Newfren betétjeit.
Megnéztük a hátsó fékpofát, a tavaly beépített gyári alkatrész 24 óra versenyzés után még mindig hibátlan, így ez marad.
A fékpofa cseréjéhez és ellenőrzéséhez le kell vennünk a kipufogót, amit két csavar rögzít a hengerhez, és még két csavar jobb oldalon, majd a hátsó kereket kell lekapni.


A kormányon is akad némi probléma, tavaly Attilának sikerült akkorát esnie, hogy nem csak a fékkart törte le, hanem a komplett bal oldali fékkarkonzolt is.

 

A szervizparkban kaptunk egy talán Honda Dio-ra valót, amit kisebb faragás után sikerült használatba venni, de idén visszatérnénk a gyárihoz. Kompletten rendelhető az eredeti alkatrész szett (3-as tétel az ábrán), még a féklámpakapcsolót is tartalmazza. Az ára elég barátságos, így felesleges utángyártott megoldást keresni. Az esetből tanulva legalább 5-5 darab fékkart és plusz 2 konzolt viszünk magunkkal.

A tavaly cserélt gyári hátsó fékbowden még tökéletes, az első féknyereg és főfékhenger is kiváló, egy fékfolyadék csere kell, és meg is vagyunk.

A kanyarodás és megállás már menni fog, a motorikus alkatrészek cseréjéről a következő cikkben olvashattok.

 

Ezeket láttad már?

NZI bukósisakok 2018-07-04

Az OEM-Parts.hu kínálatában megtalálható a spanyol NZI Helmets bukósisakjainak teljes palettája is, így az alkatrész és bukósisak rendelés egy csomagban, egy szállítási költséggel megodható.
Az NZI minden motorhoz és motorozási stílushoz kínál bukósisakot a trial sisaktól a versenypályára is alkalmas karbon bukóig.

 

Idén is részt veszünk az év legkomolyabb rendezvényén, a Totalbike.hu által szervezett 24 órás robogóversenyen.