Erős újdonságokkal nyitott a kölni Intermot, itt egy összefoglaló arról, hogy mit mutattak idén a gyártók.

 

 

 

Indian:

 

Az Indian bemutatta az FTR750 versenymotorra hajazó street trackert, az FTR1200-t. Az 1203 köbcentis V2-es 120 lóerőt tud.

 

 

Átszabták a Chieftain-t is, letisztultabb vonalak, új dobozok, új festés. A külső mellett az új elektronikai csomagnak köszönhetően a hátsó henger lekapcsolható a hang, hő, és fogyasztás csökkentése érdekében, valamint az audio rendszer 100 wattos lett. Az új modellben három vezetési mód közül választhatunk: Tour, Standard, Sport.

 

 

Ducati:

 

A Ducati három új Scramblert hozott, amik Cafe Racer, Desert Sled és Full Throttle névre hallgatnak. Az új ledes fényszóró, indexek, LCD kijelző mellet megkapták a legújabb Bosch ABS rendszert kanyar-ABS-szel. Nem is kell többet tudnunk, nézzük a képeket:

 

Triumph:

 

Felfrissítették meghatározó modelljüket, a Street Twint. A 900 köbcentis kéthengeres 10 lóerővel erősebb lett, így már 64-et tud 7500-as fordulaton. A megnövekedett teljesítményhez igazították a futóművet, és négydugattyús Brembo féknyergeket is kapott.

 

 

Másik újdonság a Street Scrambler, ami pontosan azokat a fejlesztéseket kapta, mint a Street Twin. Persze a külsőhöz is hozzányúltak: új fényezés, ülés, szélesebb első villa.

 

Moto Guzzi:

 

Az idei év egyik legnagyobb újdonsága a tavaly bemutatott V85 prototípus gyártásra kész verziója. Vérbeli túramotor, erre utal a neve is: V85 TT (Tutto Terreno). A 79 lóerős V2-es 400 kilométeres hatótávra képes a 21 literes tanknak köszönhetően.
Ebben az esetben nem csak dizájnról beszélhetünk, a motor az utolsó csavarig új fejlesztés. Ezzel a Moto Guzzi visszatérhet a túra-szegmensbe a Stelvio után, aminek az 1200-es blokkját elkaszálta az EURO 4 norma.

 

A Guzzi másik újdonsága a V9 Bobber Sport verziója. Sportosabb forma, alacsonyabb ülés, állítható Öhlins, és hangosabb kipufogó különbözteti meg a mezei V9-től.

Aprilia:

 

Shiver 900: új elektronika, színek és kipufogó. Nem sokat változtattak a jól bevált recepten. A kijelző az RSV-ről és a Tuonoról ismert 4,3-as TFT, és az új Marelli elektronikának köszönhetőan a kipörgésgátló teljesen kikapcsolható.

Nagyon komolyan felextrázták a Tuono V4 1100 Factoryt. Megkapta az Öhlins félaktív futóművét a Smart EC 2.0-t. Félaktív módban három program közüll választhatunk, vagy szabadon konfigurálható a rendszer a 4,3 collos TFT kijelzőn keresztül.

 

Suzuki:

 

Új motort és vázat kapott az RM-Z 250. A blokk 5%-kal erősebb lett, és módosítottak a hengerfejen is. Beépítettek egy második injektort a légszűrő közelébe, ezzel javítva a gázreakciót.
Az új váz 370 grammal könnyebb lett.

 

GSX-R vonalon is jött néhány fejlesztés.A GSX-R 1000 R-t fém fékcsövekkel szerelik, és állítható lesz a lengővilla tengelye, ami kizárólag a profi versenyzők számára lesz érdekes.
A GSX-R 1000-be bekerül az R modellből ismert gyorsváltó.

A Suzuki legnagyobb dobása idén az új Katana. A GSX-S 1000-re épülő harmadik generációs Katana formája a nagy elődökre hajaz. A blokk szintén a GSX-S 1000-ből jön, 148 lóerős. A futómű elől-hatul állatható, és megkapta a GSX-R1000R műszerfalát.

 

 

Kawasaki:

 

Z125 és Ninja 125. Két kisköbcentis modellt hozott a Kawasaki. A blokk teljesen új, 14,75 lóerős. A két motor blokkja és váza megegyezik, csak külsőleg van eltérés.

 

30 lóerővel erősebb lett a H2, így már végre nem kell vele szégyenkezni a pályán. 227 lóerő talán elég lesz.

 

Kicsit megfaragták az ZX-10 blokkját is. Az átdolgozott szelepeknek köszönhetően 200 lóerős lett az ZX-10R, és magkapta a KQS gyorsváltót.
Az 500 darabra limitált ZX-10RR titán hajtókarokkal, pályára optimalizált futóművel, kovácsolt Marchesini felnikkel és plusz egy lóerővel tud többet az R változatnál.
Az SE modell szintén megkapta a Marchesini felniket és a Kawasaki KECS nevű, elektronikával szabályzott futóművét.

 

KTM:

 

Egy sor újdonsággal jön a KTM 1290 Super Duke GT. Gyorsváltó, 6,5 collos TFT kijelző. A futómű három fokozatban állítható, emellett a motor súlyához is tudjuk állítani.
175 lóerős lett az 1301 köbcentis V2-es LC8 blokk.

KTM 450 Rally Replica: egyenesen a Dakar-ról. A Rally Replica nem replika, igazi versenymotor, kicsit átdolgozott futóművel és vázzal a tavalyi modellhez képest. Valószínűleg nem boltbajárós motor lesz, a vásárlók nagy része privát versenycsapat.

 

BMW

 

Az R1250RT is megkapja a GS-nél megismert új, valtozó szelepvezérlésű blokkot. Ez a legnagyobb újítás, módosítottak egy kicsit a kipörgésgátlón, és rendelhető a Dynamic ESA félaktív futóművel is az új modell, külsőleg nem változott az elődhöz képest.

 

Yamaha:

 

Teljesen megújult a Yamaha kis sportmotorja, az YZF-R125. Az új külső mellett a legfontosabb, hogy megkapta a VVA változó szelepvezérlésű blokkot. Ezzel nagyobb teljesítményt és nyomatékot értek el, így a Yamaha várhatóan továbbra is uralja majd a kisköbcentis sportmotorok piacát.

 

Okosmotor lett a WR450F! Az új blokk mellett megkapta az YZF450-ből ismert vázat, de a legnagyobb újítás, hogy a motor karakterisztikája teljes mértékben állítható egy okostelefon segítségével.
Ez extraként rendelhető, de az alapmodellen is választhatunk két mód közül.

 

A Tracer 900 GT mintájára bemutatta a Yamaha a Tracer 700 GT-t. A blokk változatlan maradt, az alap 700-ashoz képest magasabb ülést és plexit kapunk, valamint a motor színéhez passzoló 20 literes oldaldobozokat.

 

 

Ezeket láttad már?

 Erős újdonságokkal nyitott a kölni Intermot, itt egy összefoglaló arról, hogy mit mutattak idén a gyártók.

 

 

 

A milánói EICMA kiállításon mutatta be az NZI a 2019-es bukósisak kollekciót.

Az új sisaok már rendelhetők, bemutatjuk a legnagyobb újdonságokat.